stysebastiansjodin.blogg.se

2013-03-27
20:08:00

Över mina förväntningar
Hur skönt äre inte när man spräcker ens egna förväntningar?

idag vare BenOnsdag och planerna låg på Marklyft som första övning, gick in men glömde lyftarbältet i bilen. Men det gör inget vi ska ju ändå bara köra lite teknik i marklyften ( tänkte jag ). Men efter ett antal ökningar av vikten så står jag där och glor på mitt förra PB som var 170 kilo. Idag kändes allt på plats, slänger därför på ett kilo till. Stronger Than Yesterday säger jag högt i tanken och dra ett enormt djupt andetag samtidigt som jag sänker kroppen och greppar fingrarna runt den tjocka stången.

Buken fylls med luft och ett hårt tryck mot bältet bildas, jag tänker två sekunder och sedan exploderar jag som en blixt rakt upp. Pang, stången lättade från marken och jag står med raka ben. Lätt! jag stod kvar med stången i händerna en stund och känner ett glädjerus i hela kroppen. Jag lyckades. Jag är starkare än igår. Jag känner hur stången vilar i mitt grepp, nu är det jag som bestämmer över vikten och inte tvärt om.

Visst, man kan tänka att ett kilo är inte mycket. Men hallå, det är ändå ett kilo mer än igår!

Hoppas era pass går lika bra som mitt gjorde idag! S.S


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: