stysebastiansjodin.blogg.se

2013-04-03
15:02:00

Don´t be afraid To Fail!
En helt vanlig Onsdag står skriven som BenOnsdag varje gång. Det var länge sedan jag körde ben i Lycksele, så det var ännu roligare denna gång.

Hade en lite sovmorgon idag och drog ner på gymmet runt 12.00, vilket kändes jätte bra. utvilad och enormt pigg! innan så satt jag och funderade på vilka övningar jag skulle köra och det fick bli Marklyft, Benböj, Benpress, Lårcurl och Benspark.

i den följden körde jag också. Blev först en liten uppvärmning/aktivering av bål och ben, sedan startade jag på 60 kilo och steg sakta uppåt.

60, 100, 120, 130, 140, 150, 160, 170... 170 kändes tungt men jag får ju inte ge mig där, la på 2.5 kilo och tog ett djupandetag sedan ställde jag mig upp. Denna gång var ansiktet rödare än en tomat och stången tyngde ner i mina händer något enormt. 172.5 kilo PB!

Efter jag suttit där en stund så kom det fram en kille och frågade om jag tagit 200 kilo. Jag skrattade lite och sa, "nää jag tog nyss PB". "Grattis" sa han men tyckte det såg för lätt ut och frågade om jag inte skulle testa på 180 kilo också. okej, tänkte jag. la på 180 kilo och laddade rejält. Står i bottenläget och känner hur jag lyfter allt från backen men det tog lika fort stopp.. Stången föll ner i backen igen. Om ett tag ska jag göra ett nytt försök. Jag lovar!

Stronger Than Yesterday

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: